FAQ

ApartDirect´s FAQ

Låt dina frågor få svar! Här hittar du svar på vanligt förekommande frågor.

    • För att avboka er bokning skicka oss ett email. Notera om ni har gjort er bokningen genom en annan webbsida (booking.com, hotels.com, expedia.com etc), var snäll och kontakta dem för avbokning. Avbokningsreglerna är de samma men extra avgifter kan tillkomma.

      Avbokningspolicy

      Vid avbokning/ ändring mer än 30 dagar innan ankomst, debiteras 15 % av den totala kostnaden. Vid avbokning/ ändring 29-15 dagar innan ankomst, debiteras 50 % av den totala kostnaden. Vid avbokning/ ändring mindre än 14 dagar innan eller vid no show debiteras 100% av den totala kostnaden.

       

    •  

      Vid avbokning/ ändring mer än 30 dagar innan ankomst, debiteras 15 % av den totala kostnaden. Vid avbokning/ ändring 29-15 dagar innan ankomst, debiteras 50 % av den totala kostnaden. Vid avbokning/ ändring mindre än 14 dagar innan eller vid no show debiteras 100% av den totala kostnaden.

      Om ni har gjort bokningen via en annan hemsida, var snäll och kontakta dem för avbokning. Avbokningsreglerna är de samma men extra avgifter kan tillkomma.

      Återbetalningen utförs så fort ApartDirect mottagit er avbokning.

      Notera att det kan ta tid innan återbetalningen syns på ert konto p.g.a. bankens riktlinjer.

    • Det är möjligt att ändra gästinformation, så även förlänga vistelsen i mån av plats. Vänligen kontakta ApartDirect kundservice.

      Alla övriga ändringar går under avbokningspolicyn.

       

    • Ja, vi har en rabattkod för er som bokar direkt på vår hemsida. www.apartdirect.com .

      Vänligen använd rabattkoden SUMMER5 på www.apartdirect.com för att erhålla 5% rabatt vid er bokning.

    • Nej. Ni behöver ett kontokort för att genomföra er bokning. Det finns ingen reception vid lägenhetshotellen, därav kan kontantbetalningar ej tas emot på plats. Betalning sker online via en säker betalningslänk. Vi accepterar Visa, AMEX eller Master Card. Ni måste betala in hela beloppet vid bokning för att bokningen ska genomföras.

    • Nej,ni behöver ett kontokort för att boka via ApartDirect. Det finns ingen reception vid våra lägenhetshotell, därav kan kontantbetalningar ej tas emot på plats. Betalning sker online via en säker betalningslänk. Vi accepterar Visa, AMEX eller Master Card. Ni måste betala in hela beloppet vid bokning för att bokningen ska genomföras.

       

    • Vänligen kontakta ApartDirect omedelbart och ange ert namn och vilket datum ni anländer. Vår kundservice ser över om de mottagit er bokning och skickar isåfall en bokningsbekräftelse via email. 

    • Ni kan göra en gruppboknng via hemsidan. Ni kan även kontakta ApartDirects kundservice. Kontakta oss

    • Nej. En av gästerna måste vara 20 år eller äldre.

    • För att boka en av våra företagslägenheter efterfrågas en vistelsetid på minst 90 nätter.

    • Ja, för att hyra en lägenhet under en kortare period, rekommenderar vi att ni hyr en av våra hotellägenheter.

      Här hittar ni priser och lediga lägenheter. ApartDirect erbjuder specialpriser för bokningar över 30 nätter. Lägg in datum i sökfunktionen, för att ser priser.

    • ApartDirect efterfrågar en månadshyra i förskottsbetalning, ibland även 3 månader i deposition, för att bekräfta er bokning.

      Betalning sker via en säker betallänk med kontokort eller via en banköverföring, inom 7 dagar efter att hyreskontraktet är signerat.

       

    • Ni väljer en eller flera lägenheter som ni önskar att hyra. Ni skickar därefter en förfrågan via vår hemsida eller via email.

      ApartDirect återkommer via email med svar om det är ledigt, hyreskostnader och ett eventuellt hyreskontrakt, med en betallänk. För att bokningen ska bekräftas efterfrågas en månadshyra i förskottsbetalning och ibland en deposition.

      Ni skickar tillbaka signerade dokument och betalar via betallänken. Betalningen kan även göras via en banköverföring. Betalningen ska genomföras inom 7 dagar, efter att hyreskontraketet är signerat.

      När betalningen har genomförts och hyreskontraktet är påskrivet skickas en bekräftelse med ankomst instruktioner.

    • Alla våra lägenheter är fullt möblerade med modern inredning. De är rena och fräscha vid ankomst och slutstädas vid er avresa.  

      Handdukar och sängkläder ingår. Vid veckostädningen som ingår byts sängkläder och handdukar. Köket har allt du behöver för att förbereda en måltid och tillräckligt med porslin och bestick för det maximala antalet gäster som kan sova i lägenheten.

      Alla lägenheter är också utrustade med obegränsad Wi-Fi som ingår i priset.

    • Städning och byte av sänglinne och handdukar sker en gång i veckan. Extra städning kan ordnas vid förfrågan mot en avgift.

    • Dagar kvar till ankomst

      då avbokning utförts:

       

      30+

       

      15-29

       

      1-14

      Återbetalning i % av den

      totala kostnaden:

       

      85%

       

      50%

       

      0%

      Återbetalningen utförs så fort ApartDirect mottagit er avbokning. Notera att det kan ta tid innan återbetalningen syns på ert konto p.g.a. bankens riktlinjer.

Hittar ni inte svar på er fråga? Emaila oss på :