FAQ

ApartDirect´s FAQ

Låt dina frågor få svar! Här hittar du svar på vanligt förekommande frågor.

    • För att avboka er bokning skicka oss ett email. Notera om ni har gjort er bokningen genom en annan webbsida (booking.com, hotels.com, expedia.com etc), var snäll och kontakta dem för avbokning. Avbokningsreglerna är de samma men extra avgifter kan tillkomma.

      Avbokningspolicy

      Vid avbokning/ ändring mer än 30 dagar innan ankomst, debiteras 15 % av den totala kostnaden. Vid avbokning/ ändring 29-15 dagar innan ankomst, debiteras 50 % av den totala kostnaden. Vid avbokning/ ändring mindre än 14 dagar innan eller vid no show debiteras 100% av den totala kostnaden.

       

    •  

      Vid avbokning/ ändring mer än 30 dagar innan ankomst, debiteras 15 % av den totala kostnaden. Vid avbokning/ ändring 29-15 dagar innan ankomst, debiteras 50 % av den totala kostnaden. Vid avbokning/ ändring mindre än 14 dagar innan eller vid no show debiteras 100% av den totala kostnaden.

      Om ni har gjort bokningen via en annan hemsida, var snäll och kontakta dem för avbokning. Avbokningsreglerna är de samma men extra avgifter kan tillkomma.

      Återbetalningen utförs så fort ApartDirect mottagit er avbokning.

      Notera att det kan ta tid innan återbetalningen syns på ert konto p.g.a. bankens riktlinjer.

    • Det är möjligt att ändra gästinformation, så även förlänga vistelsen i mån av plats. Vänligen kontakta ApartDirect kundservice.

      Alla övriga ändringar går under avbokningspolicyn.

       

    • Ja, vi har en rabattkod för er som bokar direkt på vår hemsida. www.apartdirect.com .

      Vänligen använd rabattkoden SUMMER5 på www.apartdirect.com för att erhålla 5% rabatt vid er bokning.

    • Nej. Ni behöver ett kontokort för att genomföra er bokning. Det finns ingen reception vid lägenhetshotellen, därav kan kontantbetalningar ej tas emot på plats. Betalning sker online via en säker betalningslänk. Vi accepterar Visa, AMEX eller Master Card. Ni måste betala in hela beloppet vid bokning för att bokningen ska genomföras.

    • Nej,ni behöver ett kontokort för att boka via ApartDirect. Det finns ingen reception vid våra lägenhetshotell, därav kan kontantbetalningar ej tas emot på plats. Betalning sker online via en säker betalningslänk. Vi accepterar Visa, AMEX eller Master Card. Ni måste betala in hela beloppet vid bokning för att bokningen ska genomföras.

       

    • Vänligen kontakta ApartDirect omedelbart och ange ert namn och vilket datum ni anländer. Vår kundservice ser över om de mottagit er bokning och skickar isåfall en bokningsbekräftelse via email. 

    • Ni kan göra en gruppboknng via hemsidan. Ni kan även kontakta ApartDirects kundservice. Kontakta oss

    • Nej. En av gästerna måste vara 20 år eller äldre.

    • Nej, pågrund av att vi ej en har reception kan du inte betala på plats. 

    • Nyckelkoder skickas ut 3 dagar före ankomst via mejl. Om du inte har fått e-postmeddelandet "Key code and check in instructions", kontakta oss så skickar vi det till dig.

    • Alla lägenheter har kodlås. Er personliga kod är aktiverad klockan 15.00 på er ankomstdag och avaktiveras klockan 11.00 dagen ni checkar ut.

      En vecka innan er ankomst skickar ApartDirect ut ett email med er kod till lägenheten och instruktioner för incheckning. En påminnelse skickas ut via SMS 2 dagar innan ankomst.

      Om bokningen görs inom en vecka innan ankomst skickas ett email med lägenhetskod och information direkt.

      Sena in-checkningar är inga problem.

    • Nej, men i vårt lägenhetshotell i Hammarby sjöstad har vi en informationsdisk. Välkommen förbi om du har några frågor!

    • Vänligen kontakta oss dagen innan din ankomst och gör en förfrågan på en tidig incheckning. Vi försöker alltid vårt bästa för att tillhandahålla detta men det kan vara svårt när vi är fullbokade. Ut-checkning för gästerna innan är klockan 11.00 och vi måste ha tid att städa lägenheten innan ni checkar in.

    • Inga problem! Våra lägenheter är utrustade med kodlås. Er personliga kod aktiveras klockan 15.00 på er ankomstdag och ni kan därför anlända när som efter 15.00. Dubbelkolla så att du har alla dina koder redo när du anländer till lägenhetsbyggnaden.

       

    • Om du bor i Hammarby Sjöstad har vi ett bagageutrymme där du kan förvara ditt bagage tills det är tid att checka in. Om du bor på Sveavägen har vi några förvaringsskåp, men vi kan inte garantera att det finns en tillgänglig. Vänligen skicka ett mail till oss så ger vi dig mer information samt koder till förvaringsrummet. Om du bor på någon av våra andra hotel som tyvärr inte har ett förråd rekommenderar vi att du använder förvaringsboxarna på centralstationen.

      Stockholm – Förvaringsboxar centralstationen

      Linköping – Förvaringsboxar centralstationen

      Gothenburg - Förvaringsboxar centralstationen

    • Det finns fyra sätt att komma från Arlanda flygplats till Centrala Stockholm.

      - Taxi kostar circa 550 kr och tar cirka 30 minuter utan trafik.

      - Pendeltåg går från Arlanda till stadens centrum och är gratis för personer under 18 år. Det kostar runt 150 SEK för vuxna och tar cirka 1 timme.

      - Flygbussarna, en buss som går från Arlanda till centrum, kostar 99 kr och stannar i liljeholmen. tar cirka 1 timme.

      - Arlanda expresståg är det snabbaste sättet att komma till centralen och tar ca 20 minuter.

    • Vänligen gå in på Kontakta oss 

    • Alla våra lägenheter är utrustade med ett kodlås system. 3 dagar före ankomst kommer vi att skicka ett mejl med namngiven "Key code and check in instructions". I det mailet hittar du all nödvändig information om din vistelse. Incheckningen börjar från 15:00 och det är när dina nyckelkoder aktiveras.

    • Ja, alla våra lägenheter är försedda med hårtork.

    • Ja, alla våra lägenheter är utrustade med sängkläder, handdukar och städprodukter.

    • Du kan endast hyra en barnsäng på vårt lägenhetshotell i hammarby sjöstad. Priset är 400kr och den är  lämplig för barn under 3 år. Kontakta oss via e-post om du vill hyra en barnsäng.

    • Ja, alla våra lägenheter har ett välutrustat kök eller pentry. Kyl, spis, micro, kaffekokare, tekokare, porslin, bestick, glas etc. Ugn hittar ni i de flesta lägenheter. Se detaljerad lägenhetsbeskrivning för information.

    • I de flesta lägenheter finns det en tvättmaskin.  Se detaljerad lägenhetsbeskrivning för information.

    • Djur är ej tillåtet, p.g.a. möjliga allergier hos andra gäster. 

    • Parkering kan hyras på lägenhetshotellen nedan. Var vänlig kontakta oss för att hyra en parkeringsplats.

      • Solna
      • Älvsjö

       

      Nedan är de platser där ni kan använda allmän parkering. Ni kan betala för er parkering i p-automaterna i närheten av där ni parkerat.

      • Hammarby sjöstad
      • Gamla stan (not recommended to park here)
      • Sveavägen (not recommended to park here)
      • Gröndal
    • Du kan hyra en extra säng om du bor i vår lägenhetstyp apartment with terrace i Hammarby sjöstad. Det tillkommer en kostnad på 400 kronor.

      Var vänlig kontakta vår kundtjänst för hyra. 

    • Nej, för att ha gäster måste du få tillstånd från ApartDirect personalen. Vänligen kontakta oss om du vill ha gäster som besöker dig i en av våra lägenheter.

    • Rökning är förbjuden i lägenheten. För att bibehålla kvalitén på vår interiör och skapa en trivsel för alla gäster, uppskattar vi om ni respekterar vår policy.

    • Ja, alla lägenheter är utrustade med tv. 

    • Vi har inga lägenheter som direkt är anpassade för rullstolsbundna. 

      Våra lägenhetshotell i Hammarby sjöstad, Solna och Älvsjö har alla hiss vilket gör det möjligt för personer i rullstol att lätt ta sig till lägenheterna. Vi kan dock inte garantera att lägenheterna är anpassade för rollstol.

      Lägenhetshotellen Gamla stan, Sveavägen och Gröndal har trappor och ingen hiss och rekommenderas därför inte. 

    • Ja, strykjärn och strykbräda borde finnas i alla lägenheter. 

    • För att boka en av våra företagslägenheter efterfrågas en vistelsetid på minst 90 nätter.

    • Ja, för att hyra en lägenhet under en kortare period, rekommenderar vi att ni hyr en av våra hotellägenheter.

      Här hittar ni priser och lediga lägenheter. ApartDirect erbjuder specialpriser för bokningar över 30 nätter. Lägg in datum i sökfunktionen, för att ser priser.

    • ApartDirect efterfrågar en månadshyra i förskottsbetalning, ibland även 3 månader i deposition, för att bekräfta er bokning.

      Betalning sker via en säker betallänk med kontokort eller via en banköverföring, inom 7 dagar efter att hyreskontraktet är signerat.

       

    • Ni väljer en eller flera lägenheter som ni önskar att hyra. Ni skickar därefter en förfrågan via vår hemsida eller via email.

      ApartDirect återkommer via email med svar om det är ledigt, hyreskostnader och ett eventuellt hyreskontrakt, med en betallänk. För att bokningen ska bekräftas efterfrågas en månadshyra i förskottsbetalning och ibland en deposition.

      Ni skickar tillbaka signerade dokument och betalar via betallänken. Betalningen kan även göras via en banköverföring. Betalningen ska genomföras inom 7 dagar, efter att hyreskontraketet är signerat.

      När betalningen har genomförts och hyreskontraktet är påskrivet skickas en bekräftelse med ankomst instruktioner.

    • Alla våra lägenheter är fullt möblerade med modern inredning. De är rena och fräscha vid ankomst och slutstädas vid er avresa.  

      Handdukar och sängkläder ingår. Vid veckostädningen som ingår byts sängkläder och handdukar. Köket har allt du behöver för att förbereda en måltid och tillräckligt med porslin och bestick för det maximala antalet gäster som kan sova i lägenheten.

      Alla lägenheter är också utrustade med obegränsad Wi-Fi som ingår i priset.

    • Städning och byte av sänglinne och handdukar sker en gång i veckan. Extra städning kan ordnas vid förfrågan mot en avgift.

    • Dagar kvar till ankomst

      då avbokning utförts:

       

      30+

       

      15-29

       

      1-14

      Återbetalning i % av den

      totala kostnaden:

       

      85%

       

      50%

       

      0%

      Återbetalningen utförs så fort ApartDirect mottagit er avbokning. Notera att det kan ta tid innan återbetalningen syns på ert konto p.g.a. bankens riktlinjer.

Hittar ni inte svar på er fråga? Emaila oss på :